28 Ocak 2009 Çarşamba

Ben&Jerry Türkiye'deki ilk sosyal sorumluluk projesini başlattı

Doğa Derneği ve dünyada pek çok sosyal sorumluk çalışmasına imza atan Ben&Jerry's, dünyanın en önemli sulak alanlarından biri olan İzmir Kuş Cenneti Gediz Deltası için bir ‘sosyal farkındalık' projesi başlattı. Ünlü şarkıcı Tarkan da dünya ölçeğinde önemli bu alanın korunmasına destek verdi. ‘Donduramadığımız tek şey zaman, geç olmadan uyan' sloganıyla başlayan proje, sürdürülebilir bir gelecek yaratmayı amaçlıyor. Proje, Gediz Deltası koruma çalışmalarına ve yönetim planının uygulanmasına katkı sağlayacak. İzmir Kuş Cenneti Koruma ve Geliştirme Birliği ile işbirliği içinde yapılacak çalışmalar sayesinde Gediz Deltası'nın sadece doğal özellikleri değil, aynı zamanda sulak alanların korunması açısından da dünyaya örnek olacak. ‘Gediz Deltası Koruma Projesi'yle deltanın sembolü olan flamingolar başta olmak üzere çok sayıda canlı türü ve doğal yaşam alanı bölge halkıyla işbirliği içinde korunacak. Ayrıca, Ben&Jerry's'in Adil Ticaret'e (Fairtrade) uygun üretilen dondurması Chunky Monkey dondurmasının satışından elde edilecek gelirin bir kısmı da projeye aktarılacak. Toplantıda aynı zamanda bölgeye ekonomik katkıda bulunmak amacıyla Gedizli kadınların deltayla ilgili özel ürünler tasarlayacağı ve Ben&Jerry's'in bu ürünleri mağazalarında satışa sunacağı belirtildi. Proje kapsamında sosyal farkındalığı artırmak amacıyla Gediz Deltası'yla ilgili bir tanıtım kitapçığı hazırlanacak ve "Gediz Deltası" isimli web sitesi geliştirilecek.

0 yorum: