26 Ocak 2009 Pazartesi

Çalınan bir yavru, Finli bir dedektif...

Son günlerde Nokia Nseries için Manajans/JWT tarafından hazırlanan kampanya dikkat çekiyor. İnternet, açıkhava, sinema, gazete, TV, ambient, gerilla, doğrudan pazarlama ve viral filmlerle desteklenen çok mecralı kampanyada, Kadıköy Altıyol’a yerleştirilen yavru boğa heykelinin çalınması ve Finli bir hayvan dedektifi Nikolas Jaakinen tarafından sürdürülen araştırmalar konu ediliyor. Proje fikrinin bulunmasından hikayenin yaratılmasına, fotoğraf ve film çekiminden metinlerine kadar Manajans/JWT tarafından tamamen lokal olarak hazırlanan projenin web uygulaması da On Kaplan tarafından gerçekleştirildi. Kampanya, zamanlama ve içerik olarak 3 farklı etap şeklinde kurgulandı. Birinci etapta yavru boğanın çalınması advertorial olarak gazete ve haber sitelerinde duyuruldu. Yavru boğanın çalınma anına ait görüntüleri içeren viral film yine video paylaşım siteleri, haber portalları, blog sayfaları ve Facebook gibi paylaşım sitelerine yerleştirildi. Aynı zamanda Facebook’ta bilgilerin paylaşıldığı ve olayla ilgili tartışmaların başlatıldığı yavru boğa grubu kuruldu. Viral filmin internette yayınlanmasının ardından henüz 2 hafta bile geçmeden 160.000 kişi tarafından izlendi. Belli başlı haber sitelerinde yayınlanan advertorial kısa süre içinde farklı haber siteleri tarafından kopyalanarak yayınlandı. Forumlarda açılan konu başlıkları altında olayın nedenleri sorgulandı. Kampanyanın ikinci etabında Nokia’nın yardım elini uzatması konu edildi. Nokia’nın yardım çağrısına cevap veren Finli hayvan dedektifi Nikolas Jaakinen, ayağının tozuyla Türkiye’ye gelerek araştırmalara başladı. Hazırlanan advertorial’la bu durum haberleştirilerek özel olarak kurulmuş web sitesi www.jaakinentakip.com 'a yönlendirme yapıldı. Aynı zamanda bu web sitesi açıkhava mecrası ve 15 saniyelik reklam filmi ile TV ve sinemada da desteklendi.

0 yorum: