12 Aralık 2008 Cuma

Birçok reklam tüketiciyi rahatsız ediyor

Geçtiğimiz günlerde 2000 yetişkin Amerikalı üzerinde GfK tarafından yapılan araştırma, bizlere bir yandan ekonomik krizden dolayı tedirginliğin bir miktar azalmış olmasına rağmen, e-mail ve televizyon reklamlarına karşı duyulan tepkinin devam ettiğine işaret ediyor.
GfK Roper'a cevap veren katılımcıların yüzde 52'si kendilerine yöneltilen "medya araçları arasında en sinir bozucu kelime"ye doğrudan postalama diye cevap verirken sıkıcı reklam formatları arasında ikinci sırada ise televizyon geliyor. Dijital dünyada ise e-mailler katılımcıların yüzde 54'ünü kızdırırken yüzde 22'sini sıkıyor.
Araştırmanın sosyal network'ler bölümünde ise ortaya çıkan sonuç sosyal network'lerin hâlâ yetişkinlerden ziyade gençlere yönelik daha uygun bir platform olmasına yönelik. Araştırmaya katılan yaşlı müşterilerin yarısından fazlası sosyal network'lerin tehlikeli olabileceğini düşünüyor ve bu fikre 18-29 yaş arasındakilerin sadece yüzde 7'si katılıyor. Genç yetişkinlerin büyük bir çoğunluğu ise sosyal network'leri arkadaşlara ve aileye dokunur kalmanın en etkili yolu olarak tanımlıyor.

0 yorum: