7 Aralık 2008 Pazar

Türkler krizde dünyanın tersini yapıyor büyük otomobil alıyor

Global finans krizi tüm dünyada etkisini gösterirken, krizden en çok etkilenen sektörlerin başında otomotiv geliyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de otomotiv satışları bıçak gibi kesilirken, tarihi düşüşler yaşanıyor. Ancak, kriz dönemlerinde Türk tüketicilerin satın alma alışkanlıkları dünyadan farklı. Tüm dünyada küçük otomobil talebi artarken, Türkiye'de küçükten büyüğe yönelme oluyor. Yeni Avensis'in Milano'da gerçekleşen uluslararası lansmanında sorularımızı yanıtlayan Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, "Bunu önceki krizlerde de gördük. 2009'da da B segmentinin küçülerek C yani orta sınıfın gerisinde kalacağını göreceğiz" dedi. Bunun nedeni olarak Türk tüketicilerin krizde az parayla alabileceği en büyük aracı almak istediğini gösteren Orhon, orta ve sedan sınıfının kriz dönemlerinde büyüdüğünü söyledi.

0 yorum: